Ένας από τους λόγους που αγαπάμε τους Europe ,πέρα από τη μουσική τους είναι και ο τρόπος που τιμούν τους "ήρωες" τους.Ξέρουν από που ξεκίνησαν,γιατί παίζουν αυτή τη μουσική και ποιοί τους ενέπνευσαν να το κάνουν και δεν διστάζουν να το δείξουν,είτε μέσα από τους δίσκους τους είτε π'ανω στη σκηνή όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες,όπως για παράδειγμα με τις διασκευές του Almost Unplugged ή με τη συνύπαρξή τους στη σκηνή του Sweden Rock Festival με τους Scott Gorham και Michael Schenker στην επετειακή συναυλία τους το 2013,αλλά και πολλές άλλες περιπτώσεις.Εκεί λοιπόν που συντάσσαμε το ... φύλλο αγώνα του 2015 και τον πρόχειρο ... Καζαμία του 2016 δεν μπορέσαμε να μη σταθούμε σε δύο στιγμές της φετινής περιοδείας που οι Europe με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο έκαναν ακριβώς αυτό-τίμησαν κάποιους από τους ήρωές τους.
Στο ξεκίνημα της περιοδείας για το War Of Kings οι Εurope επέστρεψαν μετά από 26 χρόνια στην Ιρλανδία μαζί με τους Black Star Riders για δύο συναυλίες.Όπως και τότε το 1989 έπαιξαν στο Δουβλίνο και το Μπέλφαστ ,ομως αυτή τη φορά είχαν στη σύνθεσή τους τον John Norum και η δεύτερη συναυλία ,αυτή στο Μπέλφαστ έγινε στο Ulster Hall.έναν χώρο συνδέδεμένο με μια ιστορία που έδωσε στον αγαπημένο μας κιθαρίστα την ευκαιρία να τιμήσει με τον δικό του τρόπο έναν από τους "δασκάλους" του.
Toν Δεκέμβριο του 1984 ο Gary Moore στα πλαίσια της περιοδείας για το άλμπουμ του Victims Of The Future έδωσε δύο συναυλίες στον ίδιο ακριβώς χώρο,το Ulster Hall στο Μπέλφαστ,την πόλη που μεγάλωσε.Την δεύτερη μέρα μάλιστα εμφανίστηκε μαζί του στη σκηνή και ο Phil Lynott ενώ οι συναυλίες βιντεοσκοπήθηκαν και το υλικό τους χρησιμοποιήθηκε για την κυκλοφορία ενός VHS εκείνη την εποχή με τον τίτλο Emerald Aisles.Ανάμεσα στις κιθάρες που χρησιμοποιήσε ο Moore σε εκείνες τις συναυλίες ήταν και μια Fender Stratocaster που σήμερα βρίσκεται στα χέρια του John Norum.Όταν λοιπόν εκείνος βρέθηκε για πρώτη φορά στο χώρο που έπαιξε ο σπουδαίος Ιρλανδός κιθαρίστας δεν θα μπορούσε να μην δώσει ζωή στην κιθάρα του έστω και για ένα τραγούδι.Έτσι εκείνο το βράδυ οι Europe αναβίωσαν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά τραγούδια εκείνης της περιοδείας του Moore,το Nuclear Attack παιγμένο με την ίδια κιθάρα που κρατούσε πάνω από 30 χρόνια πριν ο δημιουργός του.Μια από εκείνες τις ευλογημένες στιγμές της ροκ μουσικής που δε χωρούν παραπάνω σχόλια.
Η δεύτερη ιστορία μας έρχεται από το τέλος της φετινής περιοδείας.Όλοι χαμογελάσαμε με τον τρόπο που η μπάντα αποχαιρέτησε το κοινό και ευχαρίστησε τους Scorpions στην τελευταία συναυλία της χρονιάς τον Δεκέμβριο στη Γενεύη,τόσο για την συνεργασία τους με τους Γερμανούς όσο και για την περιοδεία του War Of Kings.Σχημάτισαν την περίφημη πυραμίδα,όπως ακριβώς έκαναν οι Scorpions στο τέλος των ζωντανών τους εμφανίσεων.Η ιστορία όμως που ενώνει τις δύο μπάντες αρχίζει πολλά χρόνια πριν.
Τον Μάιο του 2012 ο Joey Tempest και ο John Norum βρέθηκαν στη Γερμανία και τον ραδιοφωνικό σταθμό SWR για την προώθηση του Bag Of Bones όπου έπαιξαν ένα σύντομο ακουστικό σετ στη διάρκεια του όποιου δεν θα μπορούσαν να μην αναφερθούν και στους Scorpions.¨Ετσι τραγούδησαν μαζί το Holiday -κάνοντας μας να σκεφτούμε για πρώτη φορά πόσο θα ταίριαζαν αυτές οι δύο μπάντες μαζί πάνω στη σκηνή-αφού μίλησαν για την πρώτη φορά που τους είδαν ζωντανά σε συναυλία τον Σεπτέμβρη στο 1980 όταν οι Γερμανοί που περιοδεύαν έχοντας μαζί τους τους Def Leppard πέρασαν από τη Στοκχόλμη.
Πέντε χρόνια αργότερα,το καλοκαίρι του 1985 κι ενώ οι Europe είχαν κυκλοφορήσει ήδη δύο άλμπουμ και ιδιαίτερα μετά το Wings Of Tomorrow το όνομα τους είχε αρχίσει να γίνεται γνωστό στους μουσικούς κύκλους και έξω από τη χώρα τους.Ήταν λοιπόν αυτό το δεύτερο άλμπουμ τους που λέγεται πως τράβηξε την προσοχή του παραγωγού Dieter Dierks τόσο που ζήτησε από τον Joey Tempest να γράψει ένα τραγούδι για τους Scorpions.Eκείνος ανταποκρίθηκε , έγραψε το κομμάτι One Of Kind το όποιο και έστειλε μέσω του τότε μάνατζερ της μπάντας στον Dierks-ο οποίος ήταν και ένας από τους υποψήφιους για την παραγωγή του Final Countdown.Τελικά κανένα ...προξενιό δεν είχε ευτυχή κατάληξη.Oι Europe μπήκαν στο στούντιο για να ηχογραφήσουν το Final Countdown με τον Κevin Elson και ο Joey δεν πήρε ποτέ απάντηση από τους Scorpions,που δεν κυκλοφόρησαν πάντως κάποιο άλμπουμ με καινούριο υλικό μέχρι το Savage Amusement του 1988.Δεν έμαθε καν αν το τραγούδι του το άκουσε τελικά η μπάντα ή απλά δεν εγκρίθηκε από τον Dierks.To One Of A Kind πάντως δεν ήταν γραφτό να μπει ούτε στο ρεπερτόριο των Europe,βρήκε όμως τη θέση του στο ομότιτλο πρώτο άλμπουμ της Tone Norum που όπως ξέρουμε δημιουργήθηκε κυριολεκτικά από τα ...χεράκια του Joey και των Europe.
Xρειάστηκε να περάσουν άλλα 30 χρόνια για να συναντηθούν τελικά οι δύο μπάντες στον πιο ιδανικό ίσως συνδυασμό τους,επί σκηνής σε μια κοινή περιοδεία.Για την ακρίβεια το 2015 οι Scorpions γιόρτασαν τα 50 χρόνια καριέρας τους με ένα καινούριο άλμπουμ και μια παγκόσμια περιοδεία.Τις συναυλίες που έγιναν στη Γαλλία τον Νοέμβρη που μας πέρασε άνοιγαν οι Europe και παρόλο που αυτές έγιναν κάτω από δύσκολες και περίεργες συνθήκες όχι μόνο για τη συγκεκριμένη χώρα αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη το κοινό ανταποκρίθηκε θερμα.Αν και τα γήπεδα γέμισαν κυρίως για τους Scorpions οι Europe κέρδισαν το κοινό με την παρουσία τους στη σκηνή και τα τραγούδια τους παλιότερα και νέα.Κρυφή επιθυμία μας να δούμε ξανά αυτή τη συνεργασία-γιατί όχι και στη χώρα μας?-ίσως με λίγο πιο ισότιμη κατανομή του χρόνου για τις δύο μπάντες.
Λίγους μήνες πριν πραγματοποιηθεί αυτή η συνεργασία ο Joey Tempest συνάντησε στο Παρίσι τους Klaus Meine και Rudolf Schenker σε μια κοινή συνέντεύξη και φωτογράφιση για το γαλλικό Rockhard για την πρόωθηση της επερχόμενης περιοδείας.Αν θυμάστε στο βίντεο που είχε κυκλοφορήσει τότε από τη φωτογράφιση ο Joey μπαίνοντας στο χώρο που θα γινόταν η φωτογράφιση έσπασε τον πάγο με την ερώτηση "Λοιπόν,θα κάνουμε την πυραμίδα?"
Λέτε να το είχε βάλει από τότε στο νου του?
Toν Δεκέμβριο του 1984 ο Gary Moore στα πλαίσια της περιοδείας για το άλμπουμ του Victims Of The Future έδωσε δύο συναυλίες στον ίδιο ακριβώς χώρο,το Ulster Hall στο Μπέλφαστ,την πόλη που μεγάλωσε.Την δεύτερη μέρα μάλιστα εμφανίστηκε μαζί του στη σκηνή και ο Phil Lynott ενώ οι συναυλίες βιντεοσκοπήθηκαν και το υλικό τους χρησιμοποιήθηκε για την κυκλοφορία ενός VHS εκείνη την εποχή με τον τίτλο Emerald Aisles.Ανάμεσα στις κιθάρες που χρησιμοποιήσε ο Moore σε εκείνες τις συναυλίες ήταν και μια Fender Stratocaster που σήμερα βρίσκεται στα χέρια του John Norum.Όταν λοιπόν εκείνος βρέθηκε για πρώτη φορά στο χώρο που έπαιξε ο σπουδαίος Ιρλανδός κιθαρίστας δεν θα μπορούσε να μην δώσει ζωή στην κιθάρα του έστω και για ένα τραγούδι.Έτσι εκείνο το βράδυ οι Europe αναβίωσαν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά τραγούδια εκείνης της περιοδείας του Moore,το Nuclear Attack παιγμένο με την ίδια κιθάρα που κρατούσε πάνω από 30 χρόνια πριν ο δημιουργός του.Μια από εκείνες τις ευλογημένες στιγμές της ροκ μουσικής που δε χωρούν παραπάνω σχόλια.
Η δεύτερη ιστορία μας έρχεται από το τέλος της φετινής περιοδείας.Όλοι χαμογελάσαμε με τον τρόπο που η μπάντα αποχαιρέτησε το κοινό και ευχαρίστησε τους Scorpions στην τελευταία συναυλία της χρονιάς τον Δεκέμβριο στη Γενεύη,τόσο για την συνεργασία τους με τους Γερμανούς όσο και για την περιοδεία του War Of Kings.Σχημάτισαν την περίφημη πυραμίδα,όπως ακριβώς έκαναν οι Scorpions στο τέλος των ζωντανών τους εμφανίσεων.Η ιστορία όμως που ενώνει τις δύο μπάντες αρχίζει πολλά χρόνια πριν.
Τον Μάιο του 2012 ο Joey Tempest και ο John Norum βρέθηκαν στη Γερμανία και τον ραδιοφωνικό σταθμό SWR για την προώθηση του Bag Of Bones όπου έπαιξαν ένα σύντομο ακουστικό σετ στη διάρκεια του όποιου δεν θα μπορούσαν να μην αναφερθούν και στους Scorpions.¨Ετσι τραγούδησαν μαζί το Holiday -κάνοντας μας να σκεφτούμε για πρώτη φορά πόσο θα ταίριαζαν αυτές οι δύο μπάντες μαζί πάνω στη σκηνή-αφού μίλησαν για την πρώτη φορά που τους είδαν ζωντανά σε συναυλία τον Σεπτέμβρη στο 1980 όταν οι Γερμανοί που περιοδεύαν έχοντας μαζί τους τους Def Leppard πέρασαν από τη Στοκχόλμη.
Πέντε χρόνια αργότερα,το καλοκαίρι του 1985 κι ενώ οι Europe είχαν κυκλοφορήσει ήδη δύο άλμπουμ και ιδιαίτερα μετά το Wings Of Tomorrow το όνομα τους είχε αρχίσει να γίνεται γνωστό στους μουσικούς κύκλους και έξω από τη χώρα τους.Ήταν λοιπόν αυτό το δεύτερο άλμπουμ τους που λέγεται πως τράβηξε την προσοχή του παραγωγού Dieter Dierks τόσο που ζήτησε από τον Joey Tempest να γράψει ένα τραγούδι για τους Scorpions.Eκείνος ανταποκρίθηκε , έγραψε το κομμάτι One Of Kind το όποιο και έστειλε μέσω του τότε μάνατζερ της μπάντας στον Dierks-ο οποίος ήταν και ένας από τους υποψήφιους για την παραγωγή του Final Countdown.Τελικά κανένα ...προξενιό δεν είχε ευτυχή κατάληξη.Oι Europe μπήκαν στο στούντιο για να ηχογραφήσουν το Final Countdown με τον Κevin Elson και ο Joey δεν πήρε ποτέ απάντηση από τους Scorpions,που δεν κυκλοφόρησαν πάντως κάποιο άλμπουμ με καινούριο υλικό μέχρι το Savage Amusement του 1988.Δεν έμαθε καν αν το τραγούδι του το άκουσε τελικά η μπάντα ή απλά δεν εγκρίθηκε από τον Dierks.To One Of A Kind πάντως δεν ήταν γραφτό να μπει ούτε στο ρεπερτόριο των Europe,βρήκε όμως τη θέση του στο ομότιτλο πρώτο άλμπουμ της Tone Norum που όπως ξέρουμε δημιουργήθηκε κυριολεκτικά από τα ...χεράκια του Joey και των Europe.
Xρειάστηκε να περάσουν άλλα 30 χρόνια για να συναντηθούν τελικά οι δύο μπάντες στον πιο ιδανικό ίσως συνδυασμό τους,επί σκηνής σε μια κοινή περιοδεία.Για την ακρίβεια το 2015 οι Scorpions γιόρτασαν τα 50 χρόνια καριέρας τους με ένα καινούριο άλμπουμ και μια παγκόσμια περιοδεία.Τις συναυλίες που έγιναν στη Γαλλία τον Νοέμβρη που μας πέρασε άνοιγαν οι Europe και παρόλο που αυτές έγιναν κάτω από δύσκολες και περίεργες συνθήκες όχι μόνο για τη συγκεκριμένη χώρα αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη το κοινό ανταποκρίθηκε θερμα.Αν και τα γήπεδα γέμισαν κυρίως για τους Scorpions οι Europe κέρδισαν το κοινό με την παρουσία τους στη σκηνή και τα τραγούδια τους παλιότερα και νέα.Κρυφή επιθυμία μας να δούμε ξανά αυτή τη συνεργασία-γιατί όχι και στη χώρα μας?-ίσως με λίγο πιο ισότιμη κατανομή του χρόνου για τις δύο μπάντες.
Λίγους μήνες πριν πραγματοποιηθεί αυτή η συνεργασία ο Joey Tempest συνάντησε στο Παρίσι τους Klaus Meine και Rudolf Schenker σε μια κοινή συνέντεύξη και φωτογράφιση για το γαλλικό Rockhard για την πρόωθηση της επερχόμενης περιοδείας.Αν θυμάστε στο βίντεο που είχε κυκλοφορήσει τότε από τη φωτογράφιση ο Joey μπαίνοντας στο χώρο που θα γινόταν η φωτογράφιση έσπασε τον πάγο με την ερώτηση "Λοιπόν,θα κάνουμε την πυραμίδα?"
Λέτε να το είχε βάλει από τότε στο νου του?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου