Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Favourite Albums:Joey Tempest & John Leven on Audioslave

Tα...μεγάλα πνεύματα συναντήθηκαν αυτή την εβδομάδα με τους Joey Tempest και John Leven να επιλέγουν το ίδιο άλμπουμ σαν ένα από τα αγαπημένα τους.Πρόκειται για το άλμπουμ με το οποίο μας συστήθηκαν οι Audioslave -η καταπληκτική μπάντα που προέκυψε από τη συνεργασία του Chris Cornell με τα 3/4 των Rage Against The Machine(Morello,Commerford,Wilk)- και είχε τίτλο το όνομα τους.
To εξώφυλλο του δίσκου είναι δημιουργία του Storm Thorgersson και της ομάδας του.

"Kανείς δεν το περίμενε",αναφέρει στο σχετικό σχόλιο του στο facebook o John Leven."O Chris Cornell των Soundgarden στην ίδια ομάδα με τους τύπους από τους Rage Against The Machine εκτός του Zack De La Rocha να σχηματίζουν τους Audioslave.Το αποτέλεσμα ήταν απόλυτα εκπληκτικό.Οι συνθέσεις,οι ρυθμοί,το παίξιμο ήταν πέρα από αυτό τον κόσμο και η παραγωγή του Rick Rubin είναι φανταστική.Ο Chris Cornell πραγματικά λείπει".
O Joey Tempest δεν έχει κρύψει το θαυμασμό του για τους Audioslave,που έγιναν μια από τις κυριότερες επιρροές για τους Europe από το χώρο της σύγχρονης ροκ μουσικής όπως φαίνεται και από το δικό του αντίστοιχο σχόλιο:"Έχοντας συλληφθεί σε ένα εναλλακτικό σύμπαν κάπου ανάμεσα στο βαρύ ροκ και θραύσματα της υποκουλτούρας του Seattle,το ντεμπούτο άλμπουμ των Audioslave έσωσε και διατήρησε τον τρόπο που η ροκ μουσική προορίζεται να εκφράζεται και να ηχογραφείται.Αποκατέστησε τόσο έντονα την πίστη μας στη μουσική όταν ξεκινήσαμε ξανά τη μπάντα μας.Δεν μπαίνουμε ποτέ στο στούντιο χωρίς να έχουμε  αυτό το εξαιρετικό κομμάτι ηχητικής τέχνης μαζί μας για έμπνευση."
Παρόμοια ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε ο Joey το 2018 γράφοντας για το άλμπουμ στο άρθρο 10 records that changed my life (δε θα μπορούσε να λείπει) που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Loudersound.com.
"Κάθε φορά που μπαίνουμε στο στούντιο με έναν καινούριο παραγωγό,είτε είναι ο Kevin Shirley,o Dave Cobb ή ακόμα ο Kevin Elson-που δούλεψε μαζί μας όταν επανασυνδεθήκαμε για το δίσκο της επιστροφής μας,το Start From The Dark το 2004-τους παίζουμε αυτό το ντεμπούτο άλμπουμ των Audioslave και τους εξηγούμε πως για εμάς είναι ο ροκ δίσκος με τον απόλυτο ήχο.Πιστεύουμε πως αυτό το άλμπουμ παραμένει σημείο αναφοράς για το που πρέπει να στοχεύεις όταν ηχογραφείς ένα ροκ άλμπουμ.Για μένα αυτό το άλμπουμ λίγο-πολύ έσωσε τη ροκ μουσική τη νέα χιλιετία.Αποκατέστησε τόσο έντονα την πίστη μας.Ο ήχος,η μίξη,το mastering και οι ξεχωριστές αποδόσεις το κάνουν μια από τις καλύτερες ηχογραφήσεις σε αυτή τη νέα χιλιετία.Στο δικό μου κόσμο-μετά τον ισχυρό Tommy Iommi-o Τom Morello είναι ο πίγκηπας των κιθαριστικών riffs και του καινοτόμου παιξίματος.H φωνητική απόδοση είναι από άλλο πλανήτη.Ο Chris Cornell ίπταται ψηλά πάνω από όλους μας εδώ".
Πολλές και οι επιλογές των τραγουδιών που μας προτείνουν ο Joey και ο John:Show Me How To Live,I Am The Highway,Cochise,Like A Stone,Gasoline,Set It Off.
Tα περισσότερα ομολογούμε είναι αγαπημένα και της ομάδας μας και φυσικά ολόκληρο το άλμπουμ αξίζει προσεκτικής ακρόασης.
photo:Mike Goddart/Wall Of Sound

Oι Europe συναντήθηκαν μία και μοναδική φορά με τον Chris Cornell στη σκηνή αφού όμως οι δρόμοι του με τους Audioslave είχαν χωρίσει.Αυτό έγινε στην Ελλάδα,στις 29 Ιουνίου του 2007,πρώτη (και αξέχαστη) μέρα του Rockwave Festival της χρονιάς.Ο Cornell είχε αναπτύξει δεσμούς με τη χώρα μας λόγω της Ελληνοαμερικανίδας συζύγου του και η πρώτη (και μοναδική)του εμφάνιση εδώ έγινε με αφορμή τον δεύτερο προσωπικό του δίσκο Carry On.Οι Europe συνέχιζαν να περιοδεύουν για το Secret Society και η Αθήνα ήταν ένας από τους σταθμούς της Secret Summer Tour (όπως ονομάστηκε το καλοκαιρινό μέρος της περιοδείας).Έπαιξαν νωρίς το απόγευμα εκείνης της ζεστής (αλλά τόσο μαγικής) Παρασκευής και ακολούθησε ο Chris Cornell με την μπάντα του με το σετ του να περιλαμβάνει κομμάτια από  Soundgarden αλλά και Audioslave (Show Me How To Live,Cochise,Like A Stone).Tην βραδιά έκλεισε ως headliner o Robert Plant.Eκείνη η πρώτη μέρα του φεστιβάλ δεν έκοψε τα περισσότερα εισιτήρια-για τους περισσότερους ο συνδυασμός των καλλιτεχνών ήταν μάλλον αταίριαστος και οι Metallica ή ο Dio με τους Heaven and Hell που ακολούθησαν τις επόμενες μέρες προσέλκυσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού.Ακόμα αναρωτιόμαστε αν ακόμα και όλοι όσοι βρέθηκαν στη Μαλακάσα εκείνη τη μέρα,ακόμα και οι ίδιοι οι οι διοργανωτές,την καλλιτεχνική αξία αυτού που έλαβε χώρα πάνω σε εκείνη τη σκηνή.O Joey Tempest πάντως μάλλον το κατάλαβε αφού αναφερόταν σε αυτή τη συναυλία στην Ελλάδα για πολύ καιρό μετά.Εμείς απλά χαιρόμαστε που στη μοναδική (ως τώρα)παρουσία τους στη χώρα μας οι Europe βρέθηκαν δίπλα σε τόσο σπουδαίους μουσικούς και φυσικά που ήμασταν εκεί και το ζήσαμε.

Yπάρχει μια μοναδική φωτογραφία από  εκείνη τη μέρα με την συνάντηση κορυφής  Cornell,Plant και Tempest στα παρασκήνια.Την έχει τραβήξει ο γνωστός φωτογράφος συναυλιών Χρήστος Κισατζεκιάν που κάλυπτε την συναυλία του Cornell στην Ελλάδα για λογαριασμό της δισκογραφικής του εταιρείας Universal.Έχοντας την άδεια να τον ακολουθεί παντού στα παρασκήνια τον πέτυχε τη στιγμή που ,κρατώντας ένα από τα-μικρά τότε-παιδιά του στην αγκαλιά του,συνάντησε το είδωλό του,τον  Robert Plant.Eκεί ήταν και ο Joey Tempest,θαυμαστής και των δύο καλλιτεχνών που όπως έχει δηλώσει έχει βρεθεί σε πολλές συναυλίες του Plant και τον έχει συναντήσει αρκετές φορές στα παρασκήνια,αλλά και κάποιοι μουσικοί από τις μπάντες του Cornell και του Plant. Όλοι μαζί έμοιαζαν να έχουν μια ευχάριστη κουβέντα και φυσικά ο Κισατζεκιάν  δεν έχασε την ευκαιρία να τους ζητήσει να σταθούν για μια φωτογραφία αποτυπώνοντας αυτή την ανεπανάληπτη μουσική συνάντηση που έγινε επί ελληνικού εδάφους.Τις λεπτομέρειες της ιστορίας πίσω από αυτή τη φωτογραφία (αλλά και πολλές άλλες)περιέγραψε ο ίδιος ο φωτογράφος στην ιστοσελίδα oneman.gr.
Σχεδόν 10 χρόνια αργότερα,τον Μάιο του 2017 τη μέρα που ο Chris Cornell αποφάσισε πως δεν τον χωρούσε άλλο αυτός ο κόσμος οι Europe που μόλις είχαν ξεκινήσει τις συναυλίες μετά την ηχογράφηση του Walk The Earth έπαιζαν στο Brno της Τσεχίας.Tον αποχαιρέτησαν αφιερώνοντας του ένα τραγούδι-το Second Day,αν δεν μας απατά η μνήμη μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου